Skip to main content
15.09.25

Dea-scéal dóibh siúd ag ceannach EV mar a fhanann praghsanna d’fheithiclí athláimhe ar a leibhéal féin, de réir mar a thagann an margadh in aibíocht

Tar éis dhá bhliain d’éagobhsaíocht praghsanna, tugann an t-Innéacs Praghsanna DoneDeal do Charranna is déanaí dea-scéal do thiománaithe Éireannacha atá ag smaoineamh ar thiomáint go leictreach.

image of an electric vehicle

De réir na hanailíse a rinne an Dr. Tom Gillespie, Eacnamaí Comhshaoil ​​in Ollscoil na Gaillimhe, níor thit praghsanna feithiclí leictreacha úsáidte ach 2.8% le bliain anuas, rud atá i gcodarsnacht ghéar leis an laghdú 13% a taifeadadh in 2024.

Is céim thábhachtach í an t-athrú seo i margadh gluaisteán na hÉireann atá ag athrú i gcónaí.

De réir mar a shocraíonn praghsanna nua feithiclí leictreacha agus de réir mar a shroicheann an soláthar an t-éileamh, tá rogha níos fearr agus luach níos fear ná riamh á fháil ag ceannaitheoirí gluaisteán athláimhe.

Leanann an cobhsú seo méadú ar líon na lainseálacha nua feithiclí leictreacha, coigeartuithe praghais ó dhéantúsóirí, agus aibiú mhargadh leictreach na hÉireann.

Ó 2% amháin de chlárúcháin nua in 2019, is ionann feithiclí leictreacha agus breis is ceann amháin as gach cúig charr nua ar bhóithre na hÉireann anois. Tá tionchar ag an bhfás seo ar an margadh athláimhe freisin, le breis is 5,000 feithicil leictreach athláimhe liostaithe ar DoneDeal faoi láthair.

Leanann sé seo freisin an fógra le déanaí go bhfuil sprioc na hÉireann faoina Plean Gníomhaíochta ar son na hAeráide bainte amach cheana féin, is é sin 195,000 feithicil leictreach ar na bóithre faoi dheireadh 2025 – cloch mhíle thábhachtach in aistriú na tíre chuig iompar níos glaine.

Leagann an tuarascáil béim freisin ar chloch mhíle maidir le hinacmhainneacht agus aimsítear go bhfuil feithiclí leictreacha athláimhe níos saoire ná gluaisteáin díosail agus hibrideacha ar bhonn iontamhla.

Fágann an t-athrú seo go bhfuil tiomáint leictreach ní hamháin níos glaine ach go bhfuil sé níos iomaíche do cheannaitheoirí atá ag féachaint ar chostais reatha agus luach fadtéarmach. Cuireann cothabháil níos ísle, mótarcháin níos saoire, agus costais fuinnimh laghdaithe le tarraingteacht EV.

I gcás tiománaithe nach bhfuil cinnte faoi aistriú go leictreach, is comhartha é cobhsú phraghsanna EV úsáidte ar mhuinín agus aibíocht atá ag fás i margadh na hÉireann.

Tar éis blianta de luascáin ghéara praghais, tá an chothromaíocht idir luachanna feithiclí leictreacha nua agus úsáidte ag socrú síos agus is dea-scéal é sin do cheannaitheoirí agus do dhíoltóirí araon.

Mar achoimre, agus praghsanna ag cothromú, roghanna ag leathnú, agus costais reatha ag fanacht íseal, tá mótarfheithiclí leictreacha ag éirí ina rogha níos praiticiúla agus níos tarraingtí do níos mó tiománaithe Éireannacha.